13 Eylül 2011 Salı

Hidayet Niçin Cennette?

Hidayet ölünce, cennetin kapısında kuyruğa girer. Hemen önünde bir papaz durmaktadır. Kapıda bekleyen melek papaza sorar:" Hiç günahın var mı?"
" Aziz melek, ben rahiptim. Bütün hayatım boyunca hep Tanrıma dua ettim. Karıma ve çocuklarıma sadık kaldım. İnsanlara ve hayvanlara yardım ettim."
" Çok iyi... Al sana cennetin gümüş anahtarı!"
Melek daha sonra Hidayet'e döner ve sorar:
" Senin hiç günahın var mı?"
Hidayet cevap verir:
" Ben de her zaman hayvanlara ve insanlara iyilik yapardım. Ama Allah'a dua etmedim açıkçası. İnancım da zayıftı ve bir önemli yanlışım vardı. Çok sert ve hızlı otobüs kullanırdım."
Melek Hidayet'e cennetin altın anahtarını verir.
Papaz bu olaya çok sinirlenir:
" Ben hayatımı Tanrı'ya adadım. Siz bu adamı cennette benden üstün tutuyorsunuz.
Haksızlık değil mi?"
" Senin vaazın sırasında bütün cemaat uyuyordu ama, Hidayet otobüs kullanırken herkes dua ediyordu."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder