16 Nisan 2009 Perşembe

Aşağısı Meyhane mi?

Bu dünyada 4 kardeş varmış. Bu kardeşlerin 3 ü namazını niyazını orucunu tutup Allah için hayırlı işler yapmışlar.
Diğer kardeşleri ise kendini şaraba vermiş hergün içip günah defterini rekorlar kitabına doğru sokmaya çalışıyormuş.
Uzun süreler sonra bu 4 kardeş ecelleri gelip ölmüşler. Kardeşler bir arada toplanıp sorguya çekilmişler.
Doğru yolu seçen kardeşlerden ilkine sormuşlar;
"Allah için dünyada ne yaptın? "
Cevap vermiş :
"Orucumu tuttum namazımı kıldım zekatımı verdim Allaha layık olabilmek için kulluk görevimi iyi güzel bir şekilde yapmaya çalıştım."
Bunun üzerine soruyu soran ,
"Tamam o zaman sen al bi huri çık yukarı cennete demiş."
2.kardeşe gelmiş sorgu sırası.
"Allah için ne yaptın?"
"Orucumu tuttum namazımı kıldım zekatımı verdim Allaha layık olabilmek için kulluk görevimi iyi güzel bir şekilde yapmaya çalıştım." diye cevaplamış.
"Sende al bi huri çık yukarı demişler."
3.iyi olan kardeşe de sormuşlar aynı soruyu oda diğer iyi olan kardeşleri gibi soruyu yanıtlamış. Onada aynı şekilde sende al bi huri çık yukarı demişler.
Sonra sıra gelmiş bizim şarapçıya sormuşlar :
"Allah için ne yaptın?"
Şarapçı demişki:
"Valla ben bişey yapmadım paso şarap içtim kadınlarla yattım kalktım günah işledim."
Bunun üzerine ona:
"Sen in aşşağıya cehenneme yanacaksın" demişler.
Şarapçı demişki:
"Ver bi şarap ineyim."
Soruyu soran;
"Aşşası meyhanemi ?.."
Şarapçı :
"Yukarsı kerhane mi? ..... al huri çık yukarı.... al huri çık yukarı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder