29 Mart 2009 Pazar

Yasak Sevda

Dudağımda yasak bir gülüşün tadı kaldı.
Köşe başları tutulmuş umudumla sevdim seni
Onca hüznüm haps'olmuşken yalnızlığa
Firari gülüşümle koştum sana.

Yasaklamak yasaktır benim kitabımda
Ya tanrıları tutup atarım meclisimden
Ya da melekleri kovarım kamamımdan
Yoktur ortası.

Gülüşler inadına bir tebessümdür
İsyan mavzerinde
Ne bir kurşun vardır boşlukta
Ne bir ölüm vardır son nefeste

Ölüm insandan kendisini alıyor sevdiğim
Canı değil...
Ölüm yaşadıklarımızı alıyor sevdiğim
Yaşayamadıklarımızı değil...
Sen benim yaşayamadığımsın...

Dudağımda yasak bir gülüşün tadı kaldı,
Varsın onu da müebbet düşlerime taşıyayım.
Tutsaklığımın haps'olduğu esaretimle sevdim seni...

Başka insanların şafağında aydınlanıyor yüreğim
Emanet tesellidir koynumda sakladıklarım
Ve baştan aşağıya kaskatı kesilmiş
Üşümedir şiirlerim...
Cümleler aynı cümle
Dizeler aynı dize ama iklimler farklı...

Dudağımda yasak bir gülüşün tadı kaldı
Hangi aynaya baksam
Aynı köşe başı telaşlarının gölgesi silik yansıması
Sicili yalnızlığa yazılı
Yasaklığımla seviyorum seni

Yusuf Bektaşoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder